News

Γιατί η τουριστική μίσθωση σπιτιών καλπάζει παγκοσμίως…

Η τουριστική μίσθωση σπιτιών κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, καθώς πλέον οι ταξιδιώτες εξοικειώνονται με αυτό το είδος καταλύματος και το εμπιστεύονται. Όλα τα στοιχεία συνηγορούν ότι το φαινόμενο αυτό θα διογκώνεται χρόνο με το χρόνο.

Εταιρείες, που διακινούν τη λεγόμενη οικονομία διαμοιρασμού, όπως η Airbnb, προχωρούν σε συμφωνίες μισθώσεων σπιτιών ακόμη και στα επαγγελματικά ταξίδια, γεγονός που περιορίζει και άλλο το πεδίο δράσης των παραδοσιακών ξενοδοχείων.

Γι αυτούς τους λόγους, είναι απολύτως αναγκαίο το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα για την τουριστική μίσθωση σπιτιών, που περιμένουμε να κατατεθεί στη Βουλή, να περιλαμβάνει ρυθμίσεις, που θα διαμορφώνουν, κατά το δυνατόν, συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού όλων των μορφών καταλυμάτων.

Χαρακτηριστικό της ραγδαίας ανάπτυξης της οικονομίας διαμοιρασμού αποτελούν τα ευρήματα έρευνας, που γνωστοποίησε την περασμένη Δευτέρα η Allianz Global Assistance στις ΗΠΑ, που δείχνουν ότι φέτος διπλάσιοι Αμερικανοί ταξιδιώτες, σε σχέση με πέρυσι, θα χρησιμοποιήσουν σπίτια στις διακοπές τους.

Εκπρόσωπος της Allianz σχολίασε το εύρημα αυτό, λέγοντας ότι η οικονομία διαμοιρασμού κέρδισε την οικειότητα και την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών, γι αυτό το φαινόμενο αυτό δεν είναι μια “μόδα”, αλλά έχει εξαιρετικές προοπτικές να μακροημερεύσει.

Σύμφωνα με την έρευνα:

** 1 στους 3 Αμερικανούς (36%) είναι πιθανό να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες των εταιρειών μίσθωσης σπιτιών, συμπεριλαμβανομένων των Airbnb, HomeAway, Uber ή Lyft κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών τους. Πέρυσι αυτήν την πρόθεση είχε αναφέρει μόλις το 17%.

** Οι ταξιδιώτες δηλώνουν εξοικειωμένοι με αυτήν την μορφή καταλύματος σε όλες τις ηλικίες. Στους  Millennials διαπιστώνεται αύξηση 37% σε σχέση με το 2015 (και συνολικά το 65% βλέπει θετικά το ενδεχόμενο μίσθωσης σπιτιού για τις διακοπές). Στις ηλικίες 35-54 το ποσοστό φτάνει στο 33%, 16% περισσότεροι από πέρυσι και στους άνω των 55 ετών διαπιστώνεται αύξηση 8% (και συνολικά 14% αναφέρουν την πρόθεσή τους για διακοπές σε σπίτια).

** Ακόμη και οι εύποροι με ετήσιο εισόδημα άνω των 50.000 δολαρίων αναφέρουν σε ποσοστό 38% ότι είναι πιθανό να μισθώσουν σπίτι στις διακοπές τους, έναντι ποσοστού 32% για όσους έχουν εισόδημα κάτω των 50.000 δολαρίων.

** Οι Αμερικανοί εμπιστεύονται περισσότερο την Uber, με το 62% να λένε ότι είναι εξοικειωμένοι με τις υπηρεσίες της, έναντι 35 % που επιλέγει την Airbnb, 34% την Lyft και το 18% την HomeAway.

** Αξιοσημείωτο ότι το 22% αναφέρει ότι η οικονομία διαμοιρασμού προσφέρει “πιο αυθεντική” τοπική εμπειρία. Πράγμα, που σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία πρέπει να δουν επειγόντως πώς θα εντάξουν δυναμικά τοπικές εμπειρίες στο φάσμα των υπηρεσιών τους.